Відкритий лист до Порошенка і Гройсмана. Сталевари просять перших осіб держави не допустити закупівлю "Укрзалізницею" вагонокомплектів з Китаю

10:00, 19 квітня 2017
Вікно
217
REUTERS

Керівництво Кременчуцького сталеливарного заводу (Кременчук, Полтавська область), який є найбільшим у країнах СНД виробником лиття для візка вантажного вагона, просить президента України Петра Порошенка, прем'єр-міністра Володимира Гройсмана та секретаря Ради національної безпеки і оборони (РНБО) Олександра Турчинова захистити вітчизняного виробника і не допустити закупівлю акціонерної держкомпанією "Укрзалізниця" вагонного лиття, виробленого в Китаї за кошти російських бізнесменів.

Про це йдеться у листі, підписаному головою правління Кременчуцького стальзавода Віктором Самусенко, яким володіє УНІАН.

"Просимо вас, як перших осіб держави, у сфері відповідальності яких знаходиться захист національних інтересів та безпеки України, якнайшвидше втрутитися в ситуацію і перешкодити прийняттю рішень, наслідки яких будуть вкрай негативними для промисловості та країни взагалі", - підкреслюється в листі.

Керівництво заводу у своєму листі зазначає, що підприємство змушене звернутися до влади у зв'язку з одним з останніх рішень Антимонопольного комітету (АМКУ), згідно з яким "Укрзалізниці" було надано дозвіл купувати вироблене в Китаї вагонне литво для Росії, випущене в 2012-2013 роках за ліцензією "Уралвагонзаводу", яке не було допущено до використання на території РФ та країн Митного союзу.

"В умовах неможливості його застосування в Україні за призначенням, єдиним його майбутнім є використання в якості металургійної сировини. Відповідно, будь-який варіант реалізації продукції в Україні за ціною, більшою, ніж ціна брухту, є прибутковим для бенефіціарів, серед яких, за непідтвердженою інформацією, є росіяни", – сказано в листі.

У зв'язку з цим, як наголошує керівництво заводу, український виробник, який сплачує складові процесу виробництва з реальним внутрішнім українським цінами, не має можливості конкурувати з подібною китайською продукцією.

У листі також підкреслюється, що за час свого існування з 1969 року Кременчуцький сталеливарний завод виробив мільйони деталей, які експлуатуються по сей день.

"Відповідної статистики щодо виробів китайських підприємств не існує, а тому є великі ризики надійності, стабільності і виконання гарантійних зобов'язань", – зазначає керівництво заводу.

У листі наголошується, що прийняття рішення на користь китайської продукції замість використання продукції вітчизняного виробництва спричинить за собою ряд негативних наслідків, серед яких - втрата вітчизняних високотехнологічних виробничих потужностей та кадрового потенціалу країни, залежність "Укрзалізниці" від імпорту на довгі роки, зниження конкурентоспроможності, а в подальшому - втрата в цілому або частково вітчизняного вагонобудування, скорочення податкових надходжень, відтік валюти, зниження безпеки руху.

Також у листі наголошується, що Кременчуцький сталеливарний завод та інші підприємства по виробництву комплектуючих і вагонів на даний час знаходяться в складному становищі через втрати російського ринку в 2014 році і відсутності внутрішніх замовлень, що в кінцевому підсумку поставило вітчизняні підприємства на межу виживання. Тим не менш, завдяки керівництву Кременчуцького сталеливарного заводу вдалося утримати підприємство на плаву і наприкінці минулого року відновити виробництво після кількох років простою.

Не чекаючи оголошення тендерів "Укрзалізниці", завод провів підготовку, найняв працівників і відновив виробництво, не допустив відтоку кваліфікованих кадрів за кордон, зокрема в Росію.

Також Самусенко в листі зазначає, що в кінці 2016 року відбулося декілька нарад з участю вагонобудівників і представників "Укрзалізниці", в ході яких виробники підтвердили готовність взяти участь в оновленні рухомого складу.

Але, незважаючи на заявлені в кінці минулого року плани з масштабному оновленню рухомого складу, "Укрзалізниця" вже наприкінці лютого - початку березня цього року заявила про намір зменшити обсяги закупівлі нових вагонів у вітчизняних приватних виробників, що поставило під загрозу подальшу роботу заводу.

"Заявлені наміри і дії керівництва "Укрзалізниці" наприкінці лютого - початку березня 2017 року загрожують остаточним знищенням як Кременчуцького сталеливарного заводу, так і приватних національних вагонобудівних підприємств", – наголошується в листі.

Як повідомляв УНІАН, за інформацією фінансового директора Кременчуцького сталеливарного заводу Ростислава Дуброва, 10 квітня Антимонопольний комітет дозволив "Укрзалізниці" закуповувати зроблене на замовлення російських "збройових баронів" вагонне литво 2012-2013 років випуску, використання якого в Росії було категорично заборонено з міркувань безпеки і захисту ринку. За словами Дуброва, це дозвіл суперечить чинному законодавству України і звужує конкуренцію. Зокрема, згідно із Законом "Про залізничний транспорт", вся продукція, яка поставляється на залізницю, повинна бути сертифікована і відповідати нормам безпеки.

Наприкінці лютого "Укрзалізниця" оголосила два тендери на закупівлю 960 вагонокомплектів при встановленій максимально допустимою ціною в 96 тисяч гривень за один комплект. Крім того, філія "Укрзалізниці" "Центр забезпечення виробництва" в лютому оголосив ще два тендери на закупівлю понад 2 тисяч вагонокомплектів на тих же цінових умовах.

Однак вітчизняні виробники – "Кременчуцький сталеливарний завод" і "Азовмаш", можливості виробництва яких повністю покривають потреби державного монополіста, – відмовилися брати участь у тендерах з-за встановленою на економічно необґрунтованому рівні максимально допустимої ціни.

При цьому промислові підприємства і цілі галузі заявляли про величезних втратах через відсутність необхідної кількості вантажних вагонів і локомотивів.

Наприкінці 2016 року прем'єр-міністр Володимир Гройсман закликав "Укрзалізницю" запустити масштабну програму вагонобудування, зробивши ставку на вітчизняних виробників вагонів.

Довідка УНІАН. Кременчуцький сталеливарний завод відновив роботу на початку грудня 2016 року після кількох років простою.

Завод знаходився в законсервованому стані, зокрема, через відмову Росії купувати його продукцію. До того ж, у цей час "Укрзалізниця" не проводила тендерів із закупівлі нових вагонів.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter