«Виконуючих обов’язки» час позбутися

18:15, 28 лютого 2018
Вікно
266

Не можна говорити про реалізацію глибоких системних   реформ на якісному професійному рівні,  сучасного стратегічного, розрахованого на перспективу державного управління без кваліфікованих очільників.  

Навіть про якісний поточний менеджмент годі думати, коли у міністерствах, відомствах, інших життєво важливих  для держави органах влади   місяцями, а то й роками не призначаються керівники. Такої ситуації треба негайно покласти край, і народні депутати під час пленарного тижня мають зробити необхідні призначення. Таку думку висловили в Антикризовій раді громадський організацій, в УСПП.

 «Над нами жартують  інші держави, Україна перетворилася на країну  «виконуючих обов’язки» – тут тривалий час немає  глав Національного банку, Державної фіскальної служби, Фонду держмайна, Рахункової палати,  Державної служби зайнятості, ЦВК, міністерства агрополітики. Міністерство охорони здоров’я, до речи, свою так звану реформу примудрилося провести без очільника – а хто відповідатиме за наслідки, якими вони б не були? Те ж саме – у великій кількості  державних корпорацій,  починаючи з Укрзалізниці. Це абсолютно ненормальний, неприпустимий стан справ, який суттєво знижує і так безпрецедентно  низький рівень якості, відповідальності, професіоналізму влади», – переконаний голова Антикризової ради громадських організацій, президент УСПП Анатолій Кінах.

 Певний час в громадській свідомості підтримувалася думка, що в нашій країні немає підготовлених управлінців, і тільки «варяги» у владі врятують країну. Однак дуже часто   необізнаність таких менеджерів з  українськими  реаліями слугувала їм  погану службу, робила   заручниками  місцевих політичних ігор.  Однак кадрова політика – це не  ігри, і завдання держави – виховати власних менеджерів  високого ґатунку, вибудувати національну систему підготовки кадрів державного управління.   

«Переконаний, система «виконуючих обов’язки» – це не прояви браку власних фахівців, це, з одного боку,  нехтування кропіткою роботою творення кадрового резерву, а з другого – прояви низькопробної конкуренції політиків і  олігархів, політичні торги, корупційна суєта   за призначення відданих собі людей за будь-яку ціну. «Виконуючий обов’язки» означає – відповідальних по великому рахунку немає, довгострокове планування не на часі… Безумовно, він може бути непоганим управлінцем і людиною. Але якщо посадовець  не впевнений в своїй посаді, чи можна очікувати від нього високої ефективності? Тим більше, йдеться не просто про поточну роботу – про розробку  стратегії за кожним напрямком?» – наголосив А.Кінах.

На його думку, кадрова політика у сфері державної влади є настільки важливою справою, що потребує виключення будь-яких проявів політичної, особистої кон’юнктури заради панування принципів моральності, професіоналізму, досвідченості, інституціональної пам’яті, державницького  підходу, які й складають основу сучасного передового державного управління.   Про це ні в якому разі не можна забувати.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter